top of page
Wie wil jij morgen zijn?
Een studiekeuze maken? Dat is niet altijd even makkelijk!
Als student kan het overweldigend zijn om te bepalen welke studierichting écht bij je past. Een open dag bezoeken helpt enorm, maar hoe overtuig je aankomende studenten hiervan?
Jonge studenten worden overspoeld met informatie. De studiekeuzes vliegen hen om de oren, maar hoe weten ze nu wat écht bij hen past? De video speelt in op de keuzestress die studenten ervaren en laten op een creatieve manier zien hoe een open dag hen helpt om een weloverwogen keuze te maken.
Dit concept sluit naadloos aan op de bestaande campagne ‘Morgen is van jou’. De herkenbare groene kist wordt gebruikt als visueel element om de verbinding te versterken.
Klant
De Haagse Hogeschool
Uitdaging
Hoe overtuig je studenten van de waarde van een open dag?
Aanpak
Inspelen op de belevingswereld van de studenten
Resultaat
Een video die op een laagdrempelige wijze laat zien hoe een open dag helpt bij het maken van de juiste studiekeuze.
Credits Opdrachtgever De Haagse Hogeschool | Productiebedrijf PixelX | Regie Cem Bek | Creatief Saskia Verleg | Productie Marlies Kuivenhoven | Director of Photography Aron Beijl | Art Direction Saskia Verleg | Edit Gijs Dean Kuijsten












Toelichting van het concept
De video opent met een student die zich overweldigd voelt door de eindeloze studiekeuzes. Dan verschijnt er een melding op haar telefoon: "Weet jij al wie je morgen wilt zijn?"
Plots bevindt ze zich op de open dag. Hier ontdekt ze stapsgewijs wat bij haar persoonlijkheid past en waarin ze uitblinkt. Past een opleiding niet bij haar? Swipe! Ze komt direct in een nieuwe ruimte terecht – een ander domein – waardoor ze steeds beter inzicht krijgt in wat wél bij haar past.
Door volledig in de belevingswereld van studenten te duiken, maken we de open dag relevant en herkenbaar. De video is speels, laagdrempelig en sluit aan bij de manier waarop jongeren keuzes maken in hun online omgeving.
.jpg)
Bijdrage als Creative & Art Director
Strategie
Inzicht krijgen in het belang van een open dag en hoe studenten hun studiekeuzeproces ervaren.
Concept
Het onderzoek vertalen
naar een creatief concept.
Storyboarding
Het verhaal visueel tot leven brengen door middel van een storyboard.
Art Direction
Het bewaken en doorontwikkelen van de creatieve richting, zodat deze naadloos aansluit bij de bestaande campagne ‘Morgen is van jou’.

bottom of page